Thursday, September 16, 2010

~JanGan TaKuT naK maI banTiNg daH~

aku tahu aku tahu .
kau orang juga mesti tahu .
kes bunuh dan bakar di Banting .
tak cukup dengan kes itu .
dua minggu sebelum itu ada juga kes tembak menembak di Banting juga .
seorang orang jahat mati ditembak seorang orang jahat lagi berjaya lari sebab kaki dia lebih panjang .
haa . hambek kau . tapi jangan risau . yang kaki panjang itu aku dah sorok kan dekat stor belakang umah aku . aku saja nak simpan dia . senang sikit aku nak bersihkan kipas untuk raya tahun depan . tak payah pakai tangga .
ini berita pun kalau kau orang alert lah kan .
tapi kalau tak pun . masih tak mengapa kot . sebab masa itu Banting tak glamor sangat . 

sejak Banting ini glamour sikit sikit .
kawan kawan aku semua kata "Banting ini tempat orang jahat" .
choi . agak agak sikit . 
bukan Banting ini tempat orang jahat lah .
cuma orang jahat suka duduk kat Banting ini .
entah kenapa . aku pun pelik . rasa nak luku luku kepala dia orang pun iya juga .
hai . apa lah nasib .

tapi tidak mengapa .
aku tahu kau orang pun mungkin ada yang tidak pernah datang banting .
jangan takut .
pakat mai ramai ramai .
jangan takut .
aku ada .
siapa berani kacau kau orang . cakap dengan aku . kita lari sama sama . haha .

entry ini aku nak cerita sikit lah tempat tempat best sikit untuk kau orang hilang kan rasa fobia kau orang bila dengar perkataan "Banting" .
lepas ini kalau orang kata "Banting" je . kau orang tak fikir pasal kes yang itu lah . ala yang itu .
tapi kau orang terus cakap "owh Banting itu yang ada tempat tempat best dan yang ada awek blogger yang comel itu ea" . haa . yang itu yang kita nak! . haha .

kegarisan . sedia . BACA!


ini esei pendek . nama bangunan ini . ISTANA JUGRA @ ISTANA BANDAR . istana ini cantik woih . aku pernah pergi masa aku tingkatan tiga . ada projek paper sejarah . cantik sangat . tapi agak seram seram kuku sikit lah . iyalah istana kan . tapi sebenarnya aku yang penakut . bukan salah istana pun . haha .




haa . yang ini . macam tak biasa .BUKIT JUGRA . aku ada cerita dulu dulu . yang mana? . tak ingat tak mengapa . aku tak marah . tekan sini . kat sini . ramai yang buat aktiviti paragliding . tak tau amenda punya aktiviti itu? ala yang terbang dengan benda ala ala belon udara yang panjang itu . tau tak tau tak? . tak tau lagi? . google sendiri lah . malas tau . 




ini MAKAM SULTAN ABDUL SAMAD . cantik gak ini . tapi nak pergi sini . beringat sikit . ini makam . jangan nak hu ha hu ha sangat . sat lagi . ada 'benda' ikut . haru biru kau . haha .


ini MASJID ALAUDDIN . aku rasa macam pernah pergi . masa sekolah rendah dulu . tapi ingat ingat lupa lah . tapi tak apa . kau orang nak pergi nanti . jangan silu pilu nak ajak aku tau . haha .






KILANG KEREPEK . okeh . Banting sungguh heaven dengan kilang kerepek okeh . ini yang aku selalu pergi . best woih . dapat beli kerepek murah murah dan sedap sedap sampai jilat siku dan buku lali . haha . kawan kawan universiti aku selalu order kat aku suruh belikan kerepek . padan muka . aku dah mark up harga . haha . berani nak suruh aku belikan lagi? aku mark up seratus peratus . haa . hambek . kilang kerepek untung aku pun untung juga . rezeki rezeki .





ini PASAR BORONG AHAD . tapi aku panggil PASAR KAMPUCHEA . ini heaven untuk kaum perempuan . tempat ini ala ala nilai 3 . tapi bagi aku . lagi murah gila gila . tempat ini pernah keluar paper . tak percaya? . tekan ini . semua ada terang kat situ . lagipun penjual dia cun cun . comel comel . haha . pembeli dia pun comel comel juga . serius! tempat ini aku suka sebab ada kedai jual tudung bawal 1 cuma RM13 saja . ini tudung bawal . bukan ikan bawal . apa ingat ini pasar basah ke? bukan bukan . tempat ini nama pun pasar borong ahad . so faham faham lah pasar ini cuma buka hari ahad saja . hari lain kau pergi . hidu asap motor saja lah . haish .




ini PULAU CAREY . siapa yang ingin jalan jalan ke kawasan perkampungan orang asli . sila lah ke sini . dia orang memang mesra woih .







siapa kata ladang teh cuma ada kat cameron saja? siapa kata? kat sini pun ada okeh . LADANG TEH BOH SRI CHEEDING . besar wey tempat ini . jom jom . tak payah jauh jauh nak pergi cameron dah .




ini PANTAI MORIB . tapi kalau dah fobia sangat . tak payah pergi lah . sebab itu upload last last . tapi weh . tak mau mandi pun tak apa . sebab pantai ini dah upgrade dah . ambil gambar pun cantik . serius punya . memang cantik .

ini tempat yang aku tahu lah . aku tahu ada tempat lagi yang aku tak masukkan . tapi adik aku dah bising nak online . so kena beransur blah la dari sini .

nanti kalau kau orang nak datang tapi tak tahu jalan ke apa ke . roger roger lah aku . jangan risau . aku tak mark up punya upah jadi tourist guide . aku kasi free saja . haha . okeh? .

nak lebih lebih . pergi sini .

lagi satu . orang Banting ini ramai orang jawa . aku pun sama saja . haha

p/s: aku percaya orang jahat ada di mana mana . yang penting berhati hati saja . 

2 comments:

salsabila said...

saya baru pindah ke banting ni,jadi tulisan ni bmanfaat bagi saya.ada yg cakap ikan murah kat banting ni,tu kat mane ? terimakasih

aTiKa aTeRkaH said...

hai salsabila...ikan murah kat banting...dekat area atas daripada morib...area area kg endah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...